//BE MY EVERYTHING
Lady Boss ♡






Diaries Big Boss Click Stuff

Hi everybody ! Welcome to my blog. Enjoy your reading here as well okay. Haters, you make me famous. Thankyou :* Leave you footprint below okay. I'll visit you back later.


Footprint




Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Nurkhairin Syuhada



Dunia


Bismillahirrahmanirrahim... Alhamdulillah syukur kehadrat Illahi aku masih mampu menaip post ini dan masih hirup udara segar. Dan Alhamdulillah para pembaca masih mampu membaca nukilan ku pd hari ni...

Dunia.... Knp dgn dunia? Dunia semakin hari semakin hilang arah. Bumi semakin tua. Semakin sarat memikul dosa-2 setiap manusia. Knp aku berkata begitu? Kau lihatlah mereka di sekelilingmu. Kau lihatlah aku di dpn matamu. Tidak pernah berhenti melakukan dosa. Tatkala yg bertudung labuh pun masih melakukan dosa, apalagi bg mereka yg tidak dpt menutup aurat mereka dgn sempurna.

Allahu Akhbar. Aku jd malu dgn diri sendiri. Aku jd malu sbg seorang wanita Islam. Di mana campaknya aurat mereka, Ya Rabb. Kau peliharalah keimanan mereka, Kau sentuhlah hati mereka sepertimana kau menyentuh hati aku utk berhijab. Ya, aku belum cukup sempurna utk berkata begitu tp aku sbg wanita Islam, aku tknk melihat kaum ku ditindas oleh mereka (lelaki).

Ya Rabb, Kau berilah mereka (perempuan) kekuatan dlm menghadapi liku-2 hidup. Kau tetapkanlah iman mereka agar mereka tidak berasa goyah dgn agamaMu. Dan kau peliharalah aurat dan akhlak mereka supaya mereka menerusi jln yg Kau redhai. Kau berilah mereka kekuatan dlm menghadapi penghijrahan sepertimana Kau memberi aku kekuatan apabila aku melakukan penghijrahan.

Dunia... Semakin gamat bunyinya. Burung berkicauan. Angin sayu bertiup kencang. KuasaMu tiada batasannya. Aku tkut dgn setiap apa yg terjadi di dunia dan aku tknk jd salah satu drpd manusia Islam yg dilaknat olehMu... Kau berilah aku hidayah yg lebih meluas dlm menjadi wanita Islam yg sempurna dan berjaya dlm menyebarkan agamaMu... Amin Ya Rabbal A'lamin...
Dunia semakin tua. Semakin sarat dgn dosa manusia. Kita sebagai hamba perlu bersiap sedia dgn bekalan akhirat kita. Ya Rabb, Kau bukalah pintu hati aku serta mereka agar dpt menerima hidayah drpdMu...